WYŻSZE KOMPETENCJE, WYŻSZY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA
Szkolenie użytkowników minimalizuje ryzyko wystąpienia sytuacji niebezpiecznych
Mieszanka wybuchowa: ograniczone kompetencje i presja czasu
W efekcie końcowym, niewykwalifikowani lub niewykształceni pracownicy pracują wolniej i mniej wydajnie niż koledzy, którzy opanowali i zgłębili tajniki nowych, wydajnych rozwiązań.
Popełniają więcej błędów w doborze produktów na poszczególnych etapach pracy i wymagają intensywniejszego nadzoru ze strony brygadzisty lub kierownika budowy. To z kolei prowadzi do niskiej produktywności, co jest kolejnym problem w branży budowlanej. Ponieważ tam, gdzie inne gałęzie przemysłu od dawna notują ogromne wzrosty wydajności dzięki zautomatyzowanym procesom, przemysł budowlany wciąż pozostaje daleko w tyle. Dzieje się tak również dlatego, że pracownicy z różnych pokoleń działają w różny sposób.
„Aby nadążyć za rozwojem demograficznym swoich pracowników, firmy inżynieryjne i budowlane muszą dostosować się do nowych metod pracy“. KPMG, Global Construction Survey 2017
Jednakże liczba zleceń jest nadal duża. Priorytetem jest więc szybki postęp prac, a to z kolei zwiększa presję wobec pracowników. Pracownicy – aby zaoszczędzić czas – pracują niestarannie i popełniają błędy. Oczywiście dotyczy to w jeszcze większym stopniu pracowników niewykwalifikowanych. I nagle okazuje się, że firmie wykonawczej grozi reklamacja z tytułu wad. Dobre techniczne szkolenia i seminaria pomagają zdobyć niezbędną wiedzę, aby uniknąć ryzyka. Ponieważ zaczynają się od tego obszaru, w którym pojawia się ryzyko, czyli wiedzy i kompetencji pracowników.