- Strona Główna
- Engineering
- Dział Techniczny
- Referencje z Inwestycji
- Koksownia Przyjażń - Zarmen

Koksownia Przyjażń - Zarmen
Firma wykonawcza/ inwestor: ZARMEN / JSW KOKS
Data rozpoczęcia inwestycji: 2021
Planowana data zakończenia inwestycji: 2025
Modernizacja baterii koksowniczej nr 4 w Koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej ma przynieść realne korzyści środowiskowe przy jednoczesnej redukcji kosztów produkcji koksu i utrzymaniu wysokich parametrów jakościowych. Dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technicznych i technologicznych przewidywane jest znaczące ograniczenie emisji do atmosfery.
Wykonawcą zadania głównego w obszarze budowy samej baterii nr 4 jak i zadań towarzyszących w tym montaż podkładów kolejowych jest firma ZARMEN Sp. z o.o.

GŁÓWNE ZASTOSOWANIA
1. Montaż podkładów kolejowych sosnowych Torowiska wozu koksowego i Elektrowozu do fundamentu żelbetowego
2. Zastosowana kotwa do obciążeń dynamicznych HVZ (HVU-TZ + HAS-RTZ) M20
3. Kotwa HVZ jest kotwą wklejaną z kontrolą momentu dokręcającego. Specjalnie ukształtowany pręt HAS-RTZ jest wkręcany w umieszczony w otworze ładunek foliowy HVU-TZ za pomocą urządzenia udarowo-obrotowego.
4. Przenoszenie obciążeń odbywa się poprzez połączenie kształtowe kilku stożków w żywicy, a następnie poprzez połączenie wiązania chemicznego oraz sił tarcia występujących w betonie

OPIS WSPÓŁPRACY
Zastosowane produkty Hilti:
Pręt kotwy HAS-RTZ M20x170/40 – 1 112 szt
Patron z klejem HVU-TZ M20 – 1 112 szt
Czy na budowie były wyzwania? W czym pomogliśmy? Dlaczego Hilti?
-Wieloletnia współpraca z Biurem Projektów „Koksoprojekt”
-Doradztwo techniczne VB w Oddziale Zarmen Częstochowa
-Doradztwo techniczne TIV na budowie