„W ostatnich czterech miesiącach 2021 r. kontynuowany był trend ożywienia w budownictwie. Udało nam się utrzymać dwucyfrowy wzrost w stosunkowo stabilnym otoczeniu walutowym i w pełni zrekompensować spadek sprzedaży związany z koronawirusem, który miał miejsce w poprzednim roku. Dzięki temu udało nam się zamknąć rok w walutach lokalnych znacznie powyżej poziomu sprzed kryzysu”, wyjaśnia dyrektor generalny, Christoph Loos.
W Europie sprzedaż wzrosła o 13,8 procent w walutach lokalnych. W szczególności w krajach śródziemnomorskich nastąpiła znaczna poprawa sytuacji. Również w obu Amerykach wzrost był dwucyfrowy i wyniósł 10,5 procent, przy czym Ameryka Łacińska odnotowała nieproporcjonalnie wysokie wzrosty. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 8,9 procent. W szczególności Azja Południowo-Wschodnia nadal borykała się z poważnymi ograniczeniami związanymi z COVID-19. Do znacznego wzrostu – o 12,3 procent – w regionie Europy Wschodniej / Bliskiego Wschodu / Afryce przyczyniły się przede wszystkim kraje Europy Wschodniej. Ze względu na trwające wyzwania, państwa Zatoki Perskiej bez wątpienia nie spełniły oczekiwań. Negatywny wpływ miała też dewaluacja waluty w Turcji.
Pomimo COVID-19, bieżących wyzwań w globalnym łańcuchu dostaw i obecnych napięć politycznych, grupa Hilti spodziewa się korzystnego rozwoju sytuacji w branży budowlanej w 2022 roku i ponownie stawia sobie za cel dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Wzrost sprzedaży w 2021 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym
|
|
|
2021
w mln CHF
|
2020
w mln CHF
|
Zmiana w CHF (%)
|
Zmiana w walutach lokalnych (%)
|
Europa
|
3128
|
2718
|
15,1
|
13,8
|
Ameryki
|
1 526
|
1405
|
8,6
|
10,5
|
Azja/Pacyfik
|
732
|
670
|
9,3
|
8,9
|
Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka
|
592
|
539
|
9,8
|
12,3
|
Grupa Hilti
|
5978
|
5332
|
12,1
|
12,2
|
|
|
|
|
|
|
Uwaga: Szczegółowe dane finansowe za 2021 r. zostaną opublikowane 18 marca 2022 r.