Według najnowszych szacunków Grupa Hilti spodziewa się spadku sprzedaży w skali całego roku o około 10% w walutach lokalnych i do 15% w CHF. Szacunki te oparto na założeniu,
że drugi kwartał będzie nadal trudny, a stopniowa poprawa koniunktury nastąpi w drugiej połowie roku.
Aby przeciwdziałać skutkom kryzysu wywołanego przez koronawirusa i uniknąć korekt strukturalnych, Hilti wdrożyła szeroki pakiet środków tymczasowych. „W ciągu kilku następnych miesięcy przekonamy się, czy przyjęte przez nas środki są wystarczające, czy też będziemy zmuszeni podjąć kolejne działania, obejmujące również zmiany strukturalne. Tylko w kilku krajach w północnej Azji, w których następuje powolna stabilizacja działalności gospodarczej, możemy patrzeć w przyszłość z ostrożnym optymizmem. Niezależnie od panującej sytuacji cele strategiczne grupy Hilti pozostają niezmienne – będziemy nadal realizować ważne projekty i dokonywać powiązanych z nimi inwestycji” – wyjaśnił prezes Christoph Loos.
Wzrost sprzedaży w okresie od stycznia do kwietnia w porównaniu z rokiem ubiegłym
|
1-4/2020 w mln CHF
|
1-4/2019 w mln CHF
|
Zmiana w CHF (%)
|
Zmiana w walutach lokalnych (%)
|
Europa
|
820
|
970
|
-15,5%
|
-10,6%
|
Ameryka Północna
|
433
|
462
|
-6,3%
|
-3,3%
|
Ameryka Łacińska
|
33
|
42
|
-21,4%
|
-5,0%
|
Azja/Pacyfik
|
212
|
247
|
-14,2%
|
-8,6%
|
Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka
|
180
|
210
|
-14,3%
|
-8,1%
|
Grupa kapitałowa Hilti
|
1 678
|
1 931
|
-13,1%
|
-8,2%
|
Grupa kapitałowa Hilti jest dostawcą wiodących pod względem technologicznym produktów, systemów, oprogramowania i usług dla podmiotów działających w branży budowlanej i energetycznej. Firma, wraz z jej 30 tysiącami pracowników w ponad 120 krajach, kładzie nacisk na bezpośrednie relacje z klientami, jakość i innowacyjność. Wartość rocznej sprzedaży Hilti w 2019 r. wyniosła 5,9 mld CHF. Siedziba grupy znajduje się w Schaan (Liechtenstein) od momentu jej założenia w 1941 r. Hilti jest prywatną własnością funduszu powierniczego Martin Hilti Family Trust, co zapewnia kontynuację jej działalności w perspektywie długookresowej. Strategia grupy kapitałowej Hilti opiera się na kulturze zorientowanej na wydajność i dbanie o pracowników i klientów. Naszym celem jest również rozwijanie entuzjazmu klientów i budowanie lepszej przyszłości.