- Strona Główna
- Engineering
- Dział Techniczny
- Referencje z Inwestycji
- Dworzec Zachodni Warszawa - S-MD
![Image alt text (optional)](/content/hilti/E3/PL/pl/projektowanie/dzial_techniczny/systemy_kotwienia/referencje_inwestycje/DZWSMD/_jcr_content/cta/image.coreimg.png/1684499725607/ddzw.png)
Przebudowa – Dworzec Zachodni Warszawa
Firma wykonawcza: Mostostal Kraków
Data rozpoczęcia inwestycji: 06.2020
Planowana data zakończenia inwestycji:12.2023
Przebudowa Dworca Zachodniego w Warszawie realizowana przez BUDIMEX. Zadanie w obszarze konstrukcji stalowych realizuje Mostostal Kraków. Przebudowa ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo pasażerów oraz poprawić przepustowość zarówno w ruchu kołowym jak i pieszym. Zapewnić dostęp do nowoczesnej infrastruktury transportowej dla użytkowników zwiększyć atrakcyjność, zwiększenie mobilności regionalnej. Realizacja projektu przyczyni się do polepszenia połączeń kolejowych w Polsce.
![](/content/hilti/E3/PL/pl/projektowanie/dzial_techniczny/systemy_kotwienia/referencje_inwestycje/DZWSMD/_jcr_content/mainSection/mainColumn/three_image_text_col/image_text_column/image.coreimg.jpeg/1684499494916/dzw12.jpeg)
GŁÓWNE ZASTOSOWANIA
1. Mocowanie podkonstrukcji elementów sufitu podwieszanego w obszarach zadaszenia peronów za pomocą systemu wkrętów nierdzewnych Hilti w ilości około 10 000 sztuk.
Do tej aplikacji wykorzystano łączniki S-MD 55SS 5,5x52 6, S-MD 55S 5,5x52, S-MD 53S 5,5x25 wraz z elementem uszczelniającym. Wartość opiewa na kwotę około 60 tys. PLN.
2. Mocowanie elementów za pomocą wkrętarek akumulatorowych HILTI SF oraz SiW wraz z osprzętem niezbędnym do wykonania powyższych prac.
![](/content/hilti/E3/PL/pl/projektowanie/dzial_techniczny/systemy_kotwienia/referencje_inwestycje/DZWSMD/_jcr_content/mainSection/mainColumn/three_image_text_col/image_text_column_1/image.coreimg.jpeg/1684499251670/dwz2.jpeg)
OPIS WSPÓŁPRACY
Na podstawie opracowania wspólnego rozwiązania Inżyniera Specjalisty Hilti oraz Biura Projektowego przy akceptacji GW oraz Mostostalu Kraków wykonano próbne zamocowania oraz testy wytrzymałości mocowania. Testy wyszły poprawnie i po optymalizacja rozwiązania pod kątem ilości i rozstawy przystąpiono do realizacji zadania. HILTI przeprowadziło szkolenie z zakresy techniki wkręcania/mocowania wkrętów S-MD dla poprawności montażu. Budowa była pod ciągłym nadzorem opiekuna technicznego TiV oraz opiekuna KAM oraz Rzeczoznawcy Technicznego HILTI.